Még tart Cannes, a reklámszakma legnagyobb presztízsű fesztiválja, a héten osztogatják az oroszlánokat, de azt már most lehet látni, hogy az oroszok minden eddiginél jobban szerepelnek. Az első két nap termése: 6 arany, 1 ezüst, 4 bronz. A hat aranyból ötöt az elhíresült Dolgoztasd meg a politikust kampány szerzett, a jekatyerinburgi hivatalnokok legnagyobb örömére (már majdnem elfelejtették, hogyan szégyenültek meg ország-világ szeme láttára).

Cannes idén új kategóriát vezetett be; hogy a reklámosok szokják az új technológiát, az első látásra a reklámszakmától távolinak tűnő Innovációs Oroszlánt is kiosztják - és rögtön egy orosz aranyat! A Yotaphone kétképernyős telefonja egyik oldalról okostelefon, másik oldalról e-book.

A Y&R Moscow általában nem szokott reklámversenyeken jól szerepelni, mert inkább a hagyományos, olcsó, de jó típusú reklámokat gyártja zsákszámra, de most ők is elhoztak egy PR bronzoroszlánt egy egészen meglepő kampánnyal. A moszkvai G pont szexmúzeumot kellett valahogy a moszkvai múzeumlátogatók fejébe behuzalozni, amire a Y&R azt találta ki, hogy a Puskin képtár látógatóit lepi meg egy tematikus tárlatvezető hanganyaggal. Maga a kampány is viccesen nézett ki, de nem meglepő módon eredményes is volt: a szexmúzeum felkerült Moszkva kulturális térképére, azóta dőlnek a kíváncsiskodók.

A Leo Burnett Moscow Outdoor kategriában szerzett bronzoroszlánt egy barkácsboltos anyaggal: a kiscímletű rubeleken található épületeket szedték szét az áruházban található tárgyakra, ezzel is az olcsóságot/praktikusságot hangsúlyozva.

Leoék két bronzoroszlánnal mentek haza, a másikat a Meki Kazányból kiinduló jótékonysági kampányáért kapták.

A további kategóriákban kevesebb esély van helyezésekre, de ezzel együtt az orosz reklámszakma büszke lehet magára. Jövőre talán a nagydíjak közül is meg lehet csípni egyet. Eközben a magyarok egyetlen kategóriában sem kerültek rövidlistára sem. Sebaj, ettől még lehet bulizni.

Szeress minket a facebook-oldalunkon is, mert az jó. Tényleg.