Két jóbarát, Sztasz Zsickij és Szergej Kuzsavszkij, ma már nem aggódik a self-branding miatt. Design cégükkel ugyanis egy évvel megalapítása (1995) után röpke hat év alatt állításuk szerint hozzávetőleg 30 díjat söpörtek be (köztük a nemzetközi GOOD DESIGN Award (Chicago), Golden Drum (Slovenia), Biennale Brno, Golden Bee (Moscow) díjait), s ma már 'csupán' zsürizéssel, újabb és újabb termékek tervezésével töltik napjaikat különleges, designerektől nem feltétlenül megszokott műhelyükben. A régi Moszkva zegzugos belvárosában, a nagy felhajtású, modernizáló felújítást nélkülöző lakásban az orosz faházak hangulatát és a nyolcvanas évek lakberendezési fuvallatait idéző falakon lambéria van, lakkal összekent villanykapcsoló, illetve régiúj tárgyak a mobilteló előlaptól a sörnyitóig, szőnyegek.
A skála széles: csomagolás, használati tárgyak, enteriőr, kirakat, mellette grafika: logó, kiadvány, és nem utolsó sorban webdesign. Vizuális világuk a hétköznapi fogyasztási termékek egyszerű és banális megfogalmazásától, amelyen szinte észre sem vesszük, hogy 'tervezték', hanem egyszerűen elfogyasztjuk őket, a konceptuális művészet meghökkentő alkalmazásáig terjed. Lássunk példát. Itt van rögtön ez a nem mindennapi élményt ígérő (inkább a szemlélő, és a művészetfogyasztó számára) ülőke:
Minden értelmezés számára nyitott a pálya, a művészet szerepétől a design funkciójáig, avagy hova jutottunk Duchamps-tól napjainkig.
Utolsó kommentek