Hollywood és Nikolai Makarov jóban vannak. Ő tervezte az Ördög Ügyvédje (The Devil's Advocate Al Pacino-val) a Thomas Crown ügy (The Thomas Crown Affaire, Pierce Brosnan-nal) szettjének egy részét. A filmhez producerként (Masked and Anonymus Bob Dylan-nel főszerepben, Return of the Living Dead), testfestőként (Le Sacre du Printemps, ld. posztunkat a Tavaszi Áldozat évfordulójáról (Sztravinszkij)), illetve színészként is köze van. Elsősorban képzőművészként ismert és elismert, többek közt Richard Gere, Pierce Brosnan és Al Pacino is Makarov képekkel gazdagítják gyűjteményeiket.

Nikolai Makarovnak igazi huszadik századi élettörténete van. 1975-ben érkezett Kelet-Berlinbe, ahol rögtön családot alapított. Egyenesen Moszkvából érkezett, ahonnan már 1968-ban, 16 évesen útnak indult volna. Amíg maradt, gyorsan nyelveket tanult a főiskolán, majd elszegődött a Moszfilmhez. Közben festőként egy nonkomformista művészeti csoport aktív tagja lett, míg végül Kelet-Berlinbe disszidált. A Humboldton hallgatott germanisztikát, szlavisztikát, mellette serényen festett, rajzolt, a Bode Múzeumban gyakorolt hétfőnként a zárvatartás alatt. Később, az akkor Kelet-Berlinhez képest is Nyugatnak számító Bécsben folytatta tanulmányait a Képzőn, ahova családját nem vihette magával. Berlini otthonát akkoriban a Stasi pókhálója szőtte be, még az ágya alatt is mikrofon volt.