Sokan voltak, mint az oroszok
Színes oroszok: filmek, koncert és beszélgetések
Két hete vette kezdetét a Colours fesztivál a Kinó Caféban. Most szombaton és vasárnap lesz az OROSZ hétvége, nagyfilmekkel és dokumentumfilmekkel, fergeteges WATTICAN PUNK BALLET koncerttel, és kerekasztal beszélgetésekkel.
Szombat este 18.OOtól Misa8o beszélget Anna Zabojevával (cipőmester, videóművész, ld. interjú Annával itt), Oksana Sarkisovával (CEU/OSA, Verzió), és Georgij Zavalnijjal (teamesterünk, Sztakan teánk szülője). A téma: migrációs minták, egyéni életutak.
Vasárnap este 17.OOtól Gingerina beszélgetek Csillik Dilárával, Irina Molodikovával (CEU), dr. Melegh Attilával (BCE). A téma a posztszovjet térség migrációs dinamikái, migrációs, kultúr-, és szociálpolitikai szemszögből.
Filmek szombaton: 14.oo rövidfilmek, 16.oo Elena (recenziónk itt), 17.oo Anna, Keleti pu/ Picasso gyermeke.
Wattican Punk Ballet, koncert szombat este 2o.oo
Filmek vasárnap: 14.3o Így ért véget a nyaram, 19.oo/ 21.oo Rasskazy
Jegyeket itt lehet rendelni, és a fesztivál honlapja itt.
Köszönjük a meghívást Barta Editnek és Tóth Hajnának!
Találkozunk a Kinóban, lájkolj a facebook-on!
Zsiók Oroszországban
Orosz fotóművészek kiállítását nyitják meg ma 17.00 órakor az Orosz Kulturális Központban, az Andrássy út 120. alatt. A tárlat a tavaly novemberben, Moszkvában megnyitott Oroszországi Zsidó Múzeum és Tolerancia Központból érkezik, amely a világ egyik legnagyobb ilyen intézménye.
Nyár, fesztivál, Oroszország
Kedves Olvasó, hallott már az Uszágyba Dzsessz Fesztiválról? ... Pedig idén tízedik alkalommal került megrendezésre a Moszkva környéki Arhangelszkojében, az egykori hercegi palota udvarában.
VERZIO filmfesztivál: Oroszország fókuszban
Az idei Verzió igazi ínyencség volt számunkra, akik kiváncsiak vagyunk Oroszországra. Az elmúlt pár év szűkölködés után, orosz és nemzetközi dokumentumfilmeket láthattunk a régióból, sokféle témában. Ezúttal hármat tudtam meríteni belőle, remélem, ami kimaradt, azt pótolni tudom majd. Bevallom mélyre ment. Mind a három.
A film megkapó naivitással, bevallott botorkálással indul. Ljubov Arkus, a Szeansz magazin alapítójának, főszerkesztőjének elsőfilmes kísérletét látjuk. Ljubovnak van köze a filmhez, évitzedeken keresztül a film körül mozgott, kritikusként, Filmművészeti Főiskola végzőseként, a filmről szóló hétkötetes mű szerkesztőjeként, és oktatóként a SzentPétervári Állami Egyetemen. Története egyszerre személyes és távolságtartó. Az autizmussal küszködő fiúval, Antonnal való kibontakozó barátsága, személyes kötődése a fiú iránt, törődése, nem szándékoltan kerül a film középpontjába. Az eleinte ridegnek, és egyenesen tolakódónak tűnő kamerás megfigyelés során Ljubov megtanulja érteni, érezni a fiút, végül kameráján keresztül a néző is megszereti Antont, és reszketve figyeli sorsának alakulását.
Utolsó kommentek