2000 óta a minden évben tavasszal megrendezett Dizájn és Reklám kiállítás keretében adják át az előző év legjobb orosz-ukrán-fehérorosz tévéreklámjainak járó, 25-kaDR elnevezésű díjakat. Itt nem a kreatív ügynökségek, hanem a produkciós stúdiók versenyeznek. Azt is megfigyelhetjük, hogy hiányoznak a magyar reklámok kötelező elemei, az olcsóság hangsúlyozása, a szájbarágós cég- és terméknév ismételgetések, a verbális információátadás túlpörgetése (jó, ez csúsztatás: versenyreklámokról van szó, egy hétköznapi tévésorozatok közé szorult reklámblokk az oroszoknál sem ennyire izgalmas), és közben a reklámokat nézve kirajzolódik, milyennek is képzelik a mai Oroszországot.
Íme egy társadalmi célú hirdetés, amiben a játékok is tudják, hogy mi az, ami náluk is fontosabb:
Készítette: Stink Moscow
Utolsó kommentek