2000 óta a minden évben tavasszal megrendezett Dizájn és Reklám kiállítás keretében adják át az előző év legjobb orosz-ukrán-fehérorosz tévéreklámjainak járó, 25-kaDR elnevezésű díjakat. Itt nem a kreatív ügynökségek, hanem a produkciós stúdiók versenyeznek. Azt is megfigyelhetjük, hogy hiányoznak a magyar reklámok kötelező elemei, az olcsóság hangsúlyozása, a szájbarágós cég- és terméknév ismételgetések, a verbális információátadás túlpörgetése (jó, ez csúsztatás: versenyreklámokról van szó, egy hétköznapi tévésorozatok közé szorult reklámblokk az oroszoknál sem ennyire izgalmas), és közben a reklámokat nézve kirajzolódik, milyennek is képzelik a mai Oroszországot. 

Íme egy társadalmi célú hirdetés, amiben a játékok is tudják, hogy mi az, ami náluk is fontosabb:

Készítette: Stink Moscow

Visszatérő motívum a "tradíció találkozása a modernnel". Internetes reklámban:

Készítette: Lime Lite Studio

Mobilbankos verzióban:


Készítette: Park Production

Híres emberes irodistás. Ahol nálunk vízilabdázó lenne, ott hokis szerepel, konkrétan Maxim Afinogenov.

Készítette: Bazalevs


Olcsóságában és egyszerűségében rejlik a nagysága ennek a hangszigetelt ablakot reklámozó filmecskének. Igazából az oroszsága sincs túlhangsúlyozva és mégis.

Készítette: Ball-Park

A kedvencem: két mezőgazdász elüti az időt. Ebből egy egész sorozat van: jeges-torpedós, hógolyó-biliárdos, traktorral-amőbázós, meg az ufós. Közben nassolnak, azt reklámozzák, de ezt megbocsátjuk nekik.

Készítette: AC Production

Végül egy Martini online kampány bevezető kisfilme, csókcasting.


Készítette: Bazelevs