2000 óta a minden évben tavasszal megrendezett Dizájn és Reklám kiállítás keretében adják át az előző év legjobb orosz-ukrán-fehérorosz tévéreklámjainak járó, 25-kaDR elnevezésű díjakat. Itt nem a kreatív ügynökségek, hanem a produkciós stúdiók versenyeznek. Azt is megfigyelhetjük, hogy hiányoznak a magyar reklámok kötelező elemei, az olcsóság hangsúlyozása, a szájbarágós cég- és terméknév ismételgetések, a verbális információátadás túlpörgetése (jó, ez csúsztatás: versenyreklámokról van szó, egy hétköznapi tévésorozatok közé szorult reklámblokk az oroszoknál sem ennyire izgalmas), és közben a reklámokat nézve kirajzolódik, milyennek is képzelik a mai Oroszországot.
Íme egy társadalmi célú hirdetés, amiben a játékok is tudják, hogy mi az, ami náluk is fontosabb:
Készítette: Stink Moscow
Visszatérő motívum a "tradíció találkozása a modernnel". Internetes reklámban:
Készítette: Lime Lite Studio
Mobilbankos verzióban:
Készítette: Park Production
Híres emberes irodistás. Ahol nálunk vízilabdázó lenne, ott hokis szerepel, konkrétan Maxim Afinogenov.
Készítette: Bazalevs
Olcsóságában és egyszerűségében rejlik a nagysága ennek a hangszigetelt ablakot reklámozó filmecskének. Igazából az oroszsága sincs túlhangsúlyozva és mégis.
Készítette: Ball-Park
A kedvencem: két mezőgazdász elüti az időt. Ebből egy egész sorozat van: jeges-torpedós, hógolyó-biliárdos, traktorral-amőbázós, meg az ufós. Közben nassolnak, azt reklámozzák, de ezt megbocsátjuk nekik.
Készítette: AC Production
Végül egy Martini online kampány bevezető kisfilme, csókcasting.
Készítette: Bazelevs
Utolsó kommentek