Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Aki komolyan vette Osztap Bendert

Osztap Bender, a nagy kombinátor, Ilf és Petrov Tizenkét székének halhatatlan hőse kalandozásai során Vaszjukiba, ebbe a Kazanyhoz és Európa széléhez egészen közeli kitalált kisvárosba ért. Miután több napja nem evett, rendkívüli retorikai képességeivel a helyi sakkegylet tagjait egy világverseny megszervezésére veszi rá (előtte egy fizetős szimultánt tartana, pusztán csak azért, hogy felmérje az erőviszonyokat).

"- Ne aggódjanak - mondta Osztap -, elgondolásom a termelőerők hallatlan felvirágozását biztosítja városuk számára. Képzeljék csak el, hogy mi lesz, amikor a verseny véget ér, s amikor valamennyi vendég elutazik. A moszkvaiak, akiket lakásínség köt gúzsba, egyenesen meg fogják rohanni az önök pompás városát. Vaszjukiból automatikusan főváros lesz. A kormány ide költözik át. Vaszjuki nevét New-Moszkvára, Moszkváét pedig Ó-Vaszjukira változtatják. A leningrádiak és harkoviak fogukat csikorgatják de semmit sem tehetnek. New-Moszkva legelegánsabb központjává válik Európának, sőt hamarosan az egész földnek.

- Az egész földnek!!! - sóhajtoztak az elkábított vaszjukibeliek.

- Igen! És utána az egész világmindenségnek! A sakkeszme, amely a járási székhelyet a földgömb fővárosává fejlesztette, praktikus tudománnyá változik, és kitalálja az interplanetáris érintkezés módszereit. Vaszjukiból jelzések fognak repülni a Marsra, a Jupiterre és a Neptunra. A Vénusszal ugyanolyan könnyű lesz érintkezni, mint Ribinszkből Jaroszlavlba utazni. S ki tudja... nyolc-tíz év múlva Vaszjukiban talán megtartjuk a világtörténelem első interplanetáris sakk-kongresszusát!"

(Fordította: Gellért Hugó)

2 Tovább

Orosz reklámválogatás 2011

2000 óta a minden évben tavasszal megrendezett Dizájn és Reklám kiállítás keretében adják át az előző év legjobb orosz-ukrán-fehérorosz tévéreklámjainak járó, 25-kaDR elnevezésű díjakat. Itt nem a kreatív ügynökségek, hanem a produkciós stúdiók versenyeznek. Azt is megfigyelhetjük, hogy hiányoznak a magyar reklámok kötelező elemei, az olcsóság hangsúlyozása, a szájbarágós cég- és terméknév ismételgetések, a verbális információátadás túlpörgetése (jó, ez csúsztatás: versenyreklámokról van szó, egy hétköznapi tévésorozatok közé szorult reklámblokk az oroszoknál sem ennyire izgalmas), és közben a reklámokat nézve kirajzolódik, milyennek is képzelik a mai Oroszországot.

Íme egy társadalmi célú hirdetés, amiben a játékok is tudják, hogy mi az, ami náluk is fontosabb:

Készítette: Stink Moscow

0 Tovább

Oroszok

blogavatar

Oroszország, nagy ország. És milyen izgalmas! Levél: azoroszok [kukac] gmail.com

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek