A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Február 7-én, a téli olimpia megnyitóján a sportolók bevonulása és az obligát tüzijátékba torkolló showműsor előtt egy rövid, alig négy perces kisfilmet vetítettek, amelyben az orosz ábécé betűit mutatták be egy-egy orosz kultúrtörténeti személy, tárgy vagy fogalom kapcsán.
Bő két hónap múlva, február 7-én kezdődik a Szocsi Téli Olimpia, 100 nap múlva pedig a Paralimpia, itt volt már az ideje, hogy megjelenjenek a kapcsolódó furcsa tárgyak.
Andrej Taruszov elképzelése szerint az olimpia gondolatát legjobban az amerikai pin-up girl rajzok, a szovjet propaganda plakátok és a mai közösségi oldalakon megosztott bölcsességgel ellátott fotók édeshármasa fogja kifejezni. Ennek szellemében alkotta meg téli olimpia naptárát. Van egy tippem, hogy a melegekről a hivatalos anyagokban még ennyire sem fog szó esni, mint itt a naptári versikékben, sőt, a legendás CCCP-melegítő sem fog előkerülni.Egyébként Taruszov tényleg megkereste az orosz szervezőbizottságot, de azok elhajtották a szexi naptárkoncepciójával együtt, ők maradnak a medvéknél, nyusziknál és egyéb kedves állatoknál. Így Andrejt semmi nem korlátozta a kicsit sem hivatalos naptár elkészítésében.
Két elszánt holland, Rob Hornstra fotógráfus és Arnold van Bruggen, öt évvel ezelőtt elhatározta, hogy még jóval a valós téli olimpiai játékok előtt alaposan szemügyre veszik és aktuális állapotában rögzítik Szocsit és környékét. Beutazták a Kaukázust: Abháziát, Grúziát, eljutottak Dagesztánba, Észak-Oszétiába és Csecsenföldre is.
Az üdülők, szanatóriumok, a helyi lakosság szokásai, és az építkezések mellett a nyári tengerparti utazások során Rob Hornstát lenyűgözte a szabadidős mulatós szórakoztatóipar: egy magára valamit is adó étterem, szállodai bár élő, leginkább laptopról, szintetizátorról szóló zenét kísérő előadással szórakoztatja közönségét. Az ismert orosz és szovjet slágerek, negédes sanzonok vodkagőzős vacsorákhoz, napillatú saslikokhoz, és fényes-tejfölös pelmenyihez fogyasztva kellemesen ringatják álomba a fürdőzéstől megfáradt nyaralóközönséget. Némi irigység fog el, mert a Fekete-tenger Kercs-szoros menti partjánál nyaraltamban csupán cédézenéket hallottam, az élőzenei varázs jobb helyeken lelhető fel, amiket idén nem kutattam fel.
...épül-szépül az olimpiai falu, az eddig teljesítmények és kihívások bemutatására két hete került sor, az évente megrendezett: Szocsi Befektetési Fórumon. Az esemény lezajlott annak rendje és módja szerint, többezer (9ezer a tavalyi 7ezer után a hírek szerint) résztvevővel, köztük 4o ország, és 55 oroszországi körzet képviselőjével: üzletemberek, befektetők, helyi és felsőbb kormányzati tisztviselők társaságában díszes társaságában. Ezúttal a hokimérkőzések számára épült gigantikus méretű Bolsoj, azaz nagy (van kicsi is) jégpalotában, került sor a neves találkozókra, bemutatókra, brífingekre és prezentációkra (ld fent).
Az önkormányzatok és befektetők standjai különleges bemutatókkal készültek, a legérdekesebb látványosságnak azonban a síparadicsom (Lago-Naki) makettje bizonyult. A makett gyurmafigurái ugyanis nyílt színen szerelmeskednek a parkolóban, vagy éppen a medence közepén, a sípályán pedig maga a félelmetes és gigantikus hóember rabolja el hátára vetve a gyanútlan turistákat.
A Kubany adminisztratív körzet hivatalos bejelentése szerint fogalmuk sincs hogyan kerültek a vidám gyurmafigurák a makettre, azonban PR fogásnak remeknek bizonyult, hiszen szociális hálók kedvelt témája lett a képek posztolgatása. A makettet elkészítő Maklarin építészeti iroda munkatársai szerint a figurák az elfogadott változaton is rajta voltak.
Marija Sarapova, a világ legismertebb és legsikeresebb orosz sportolója közvetlensége, humora, szépsége és persze a tenisztudása miatt a világon mindenütt népszerű, kivéve otthon. Miután 7 éves kora óta Amerikában él, a 26 éves teniszezőnőt Oroszországban elkönyvelték mint gazdag amcsi csajt, aki néha Moszkvában parádézik. De ahogyan a teniszpályán, Marija az életben sem viseli el a kudarcokat, ezért a 2013-as évet egyértelműen az orosz közönség meghódításának szenteli.
Erre egyre több alkalma lesz, mivel a Szocsiban rendezett téli olimpia egyik fő arcaként a következő fél évben sokat fog szerepelni orosz tévékben, portálokon, és külföldön is orosz kontextusban fogják szerepeltetni. Nem, a tenisz nem lett téli sport; Sarapovának inkább Szocsihoz van köze, ott élt gyerekként, ott vette kézbe élete első teniszütőjét (amit egyébként Jevgenyij Kafelnyikov, az egykori világelső teniszező apukájától kapott). Igaz ugyan, hogy miután 6 évesen Moszkvában egy teniszakadémián Navratilova kiszúrta magának a kis Mariját, többet nem élt Oroszországban, de állampolgárságát megtartotta, Szocsiban élő nagymamáját pedig rendszeresen látogatja.
Sarapova május elsejét Moszkvában köszönti, munkával. Hiába ő a legjobban fizetett női teniszjátékos, aki simán megtehetné, hogy a versenyeken összenyert és a reklámbevételekből, szponzori juttatásokból becsurgó pénzéből vásárolt luxusban henyéljen, fejébe vette, hogy üzletasszony lesz. A sporttól kissé távoleső világba csöppent, amikor elindította vállalkozását: édességet árul. És sokak meglepetésére amennyire kockázatosnak tűnt a befektetés, annyira sikeres. Kiderült, hogy jó érzékkel nyúlt az édességhez, sikerült egy piaci résre lelnie, a felsőkategóriás gumicukrokról addig senki nem hallott. A Sugarpova nevű termék elegáns kiszerelésben, jól megmárkásítva nem több, mint a mindenki által ismert ragacsos izé kis zacskókban, de veszik, mint a (gumi)cukrot és minden 6 dollárból - ennyibe kerül egy adag Sugarpova - 1,1 dollár Sarapovánál landol. És mostantól Moszkvában is lehet kapni, Marija komoly reklámkampányt nyomott le az elmúlt napokban az orosz médiában. Hoszzú találgatások után végre kiderült, hogy még mindig tud oroszul Sarapova, akcentus nélkül, választékosan felelt meg a riporterek kérdéseire. Édesszájú (сладкоежка) - ezt az oroszok számára oly kedves szót dobta be minden riportban annak kapcsán, hogy miért pont az édességiparban próbálja ki magát üzletemberként; mert édesszájú vagyok.
A Spanyolországban gyártott cukorkákat a négy Grand Slam országán kívül Oroszországban, Kínában és Indiában szeretené befuttatni, a kampányokat értelemszerűen teniszversenyek köré időzíti. Az utóbbi tornákon már lehetett látni az eredményt: egyes rajongók már nem teniszlabdára kérnek autogramot tőle, hanem cukroszacskóra, és a Sugarpova márka logójával, a csókra/csokira nyíló ajkak lengetésével szurkolnak. Valószínűnek tűnik, hogy Sarapova a tenisz után sem marad munka nélkül, a sikeres kváziszemélyes brandjét könnyedén építheti tovább, az édességen túl a divat, a szépségipar, vagy valami meglepőbb irány is belefér.
Ha tetszett a bejegyzés és/vagy szeretnél még az oroszokról olvasni/látni/hallani, szeress minket a Facebook-oldalunkon!
Utolsó kommentek