A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Február 7-én, a téli olimpia megnyitóján a sportolók bevonulása és az obligát tüzijátékba torkolló showműsor előtt egy rövid, alig négy perces kisfilmet vetítettek, amelyben az orosz ábécé betűit mutatták be egy-egy orosz kultúrtörténeti személy, tárgy vagy fogalom kapcsán.
Még egy-két nap, és elkezdődik a téli olimpia, Szocsi-2014. Éppen ezért elérkezett az idő visszaemlékezni az 1980-as moszkvai olimpiára, annak is a szovjet társadalmat átalakító hatására. Mert tagadhatatlanul volt ilyen: a fogyasztói világ olyan elemi erővel kezdett nyolmulni ekkor Moszkvában (és így az egész országban), hogy nehéz lenne túlbecsülni a hatását.
Egyrészt a boltokban olyan termékek jelentek meg, amelyeket eddig csak filmeken és külföldi utazásokon láthattak: dobozos sör (ráadásul rendes nyugati sörrel), csomagolt vaj, tubusos mustár jelent meg a polcokon (speciel még most is jobban szeretem a klasszikus üveges orosz mustárt, de ettől még micsoda szám volt a tubusos - és rögtön lehetett arról álmodozni, hogy ez biztos ilyen űrhajós kaja, és akkor lehet, hogy a többi titkos fejlesztés is szép lassan része lesz a hétköznapi életnek), a hetvenes években elindított Pepsi-Cola együttműködés nyomán az olimpia idején már lehetett kapni pepsit, sőt, Marlboro cigarettát is lehetett inenntől kapni.
Bő két hónap múlva, február 7-én kezdődik a Szocsi Téli Olimpia, 100 nap múlva pedig a Paralimpia, itt volt már az ideje, hogy megjelenjenek a kapcsolódó furcsa tárgyak.
Andrej Taruszov elképzelése szerint az olimpia gondolatát legjobban az amerikai pin-up girl rajzok, a szovjet propaganda plakátok és a mai közösségi oldalakon megosztott bölcsességgel ellátott fotók édeshármasa fogja kifejezni. Ennek szellemében alkotta meg téli olimpia naptárát. Van egy tippem, hogy a melegekről a hivatalos anyagokban még ennyire sem fog szó esni, mint itt a naptári versikékben, sőt, a legendás CCCP-melegítő sem fog előkerülni.Egyébként Taruszov tényleg megkereste az orosz szervezőbizottságot, de azok elhajtották a szexi naptárkoncepciójával együtt, ők maradnak a medvéknél, nyusziknál és egyéb kedves állatoknál. Így Andrejt semmi nem korlátozta a kicsit sem hivatalos naptár elkészítésében.
Marija Sarapova, a világ legismertebb és legsikeresebb orosz sportolója közvetlensége, humora, szépsége és persze a tenisztudása miatt a világon mindenütt népszerű, kivéve otthon. Miután 7 éves kora óta Amerikában él, a 26 éves teniszezőnőt Oroszországban elkönyvelték mint gazdag amcsi csajt, aki néha Moszkvában parádézik. De ahogyan a teniszpályán, Marija az életben sem viseli el a kudarcokat, ezért a 2013-as évet egyértelműen az orosz közönség meghódításának szenteli.
Erre egyre több alkalma lesz, mivel a Szocsiban rendezett téli olimpia egyik fő arcaként a következő fél évben sokat fog szerepelni orosz tévékben, portálokon, és külföldön is orosz kontextusban fogják szerepeltetni. Nem, a tenisz nem lett téli sport; Sarapovának inkább Szocsihoz van köze, ott élt gyerekként, ott vette kézbe élete első teniszütőjét (amit egyébként Jevgenyij Kafelnyikov, az egykori világelső teniszező apukájától kapott). Igaz ugyan, hogy miután 6 évesen Moszkvában egy teniszakadémián Navratilova kiszúrta magának a kis Mariját, többet nem élt Oroszországban, de állampolgárságát megtartotta, Szocsiban élő nagymamáját pedig rendszeresen látogatja.
Sarapova május elsejét Moszkvában köszönti, munkával. Hiába ő a legjobban fizetett női teniszjátékos, aki simán megtehetné, hogy a versenyeken összenyert és a reklámbevételekből, szponzori juttatásokból becsurgó pénzéből vásárolt luxusban henyéljen, fejébe vette, hogy üzletasszony lesz. A sporttól kissé távoleső világba csöppent, amikor elindította vállalkozását: édességet árul. És sokak meglepetésére amennyire kockázatosnak tűnt a befektetés, annyira sikeres. Kiderült, hogy jó érzékkel nyúlt az édességhez, sikerült egy piaci résre lelnie, a felsőkategóriás gumicukrokról addig senki nem hallott. A Sugarpova nevű termék elegáns kiszerelésben, jól megmárkásítva nem több, mint a mindenki által ismert ragacsos izé kis zacskókban, de veszik, mint a (gumi)cukrot és minden 6 dollárból - ennyibe kerül egy adag Sugarpova - 1,1 dollár Sarapovánál landol. És mostantól Moszkvában is lehet kapni, Marija komoly reklámkampányt nyomott le az elmúlt napokban az orosz médiában. Hoszzú találgatások után végre kiderült, hogy még mindig tud oroszul Sarapova, akcentus nélkül, választékosan felelt meg a riporterek kérdéseire. Édesszájú (сладкоежка) - ezt az oroszok számára oly kedves szót dobta be minden riportban annak kapcsán, hogy miért pont az édességiparban próbálja ki magát üzletemberként; mert édesszájú vagyok.
A Spanyolországban gyártott cukorkákat a négy Grand Slam országán kívül Oroszországban, Kínában és Indiában szeretené befuttatni, a kampányokat értelemszerűen teniszversenyek köré időzíti. Az utóbbi tornákon már lehetett látni az eredményt: egyes rajongók már nem teniszlabdára kérnek autogramot tőle, hanem cukroszacskóra, és a Sugarpova márka logójával, a csókra/csokira nyíló ajkak lengetésével szurkolnak. Valószínűnek tűnik, hogy Sarapova a tenisz után sem marad munka nélkül, a sikeres kváziszemélyes brandjét könnyedén építheti tovább, az édességen túl a divat, a szépségipar, vagy valami meglepőbb irány is belefér.
Ha tetszett a bejegyzés és/vagy szeretnél még az oroszokról olvasni/látni/hallani, szeress minket a Facebook-oldalunkon!
A minap leveleimet rendezgetve a laptopon, kezembe akadt - vagy mi - Londonban dolgozó drága barátnőm egyik augusztusi email-je. S bár a nyári olimpiai játékok már egy ideje véget értek, a Szocsiban tartandó téliek pedig még messze vannak, Zsuzsi képes riportjának segítségével megmutatom, milyen Orosz parkot rendeztek be az angolok a londoni olimpia alatt.
Utolsó kommentek