Ki ez a lány? Ugye mindenki rögtön felismerte az isteni Kate-et. Kate Moss az a modell, aki bármit, értsd BÁRMIT el tud adni, mivel csupa luxus a csaj: természetesen áll rajta a Dior, a Chanel, és luxussá emeli a tömegcuccot, ld. Mango és Rimmel. Ezen a képen Kate Max Kibardin futurisztikus, kissé ribancos cipőjének ékköveként áll, és nehéz eldönteni, hogy a habokból éppen kilépett, a szerelemhez igazi női lábakat kapott sellőlányt látunk, vagy egy kevesek számára megfizethető luxusportékát, illetve unatkozó, ezért sok pezsgő után asztalon táncoló oligarchalányt.

Lássuk a cipellőket. Az előbbi futurisztikus, az idei Prada cipők szellemében készült, melyek vagányabb, motorosabb, lángoló kivitelben bejárták idén a hírességek lábait/világát. Nemhiába, Max Milánóban dolgozik több mint egy évtizede. Max cipője királylányosabb nemcsak azért, mert rózsaszín, és igazi üvegcipő hatású sarka van, de milliónyi kristálystrassz díszíti. Mellette a Prada kollekció egy darabja.

Édes nyalókák, színes, ragacsos cukorkák gyilkos tűsarokkal, és bohó változatban: hetvenes éveket idéző  oszlopsarokkal (azaz járáskönnyítő kezdőknek):

Ezek a cipők öltöztetnek, ezt üzeni Kate is fent, pucérság ide vagy oda, az utcára felvéve lehet, hogy mégis először a cipőt fogják megnézni a lábunkon, és csak utána fedetlen formáinkat:

Max különlegesen finom cipőket készített, nemhiába, az olasz kézművesek a luxusnak köszönhetik, hogy még túlélték a válságot, és eltartják a divatipart. Természetesen a designerek nélkül, és a gyakorlott gyártók, menedzserek és a többi kapcsolódó iparág nélkül ez nem menne. Max különleges cipőinek titka, hogy eredetileg építészmérnöknek tanult Moszkvában, mielőtt alakuló modellkarrierje Párizsba, végül Milánóba nem repítette. A divatipar fővárosában mi mást tehetett mint designt, cipőtervezést tanult.

Max a távoli és jeges Szibériából érkezett, tehát ért a csizmákhoz, és az oroszokhoz, vagy legalábbis ötvözni tudja az orosz tél kívánalmait, a legfontosabb vásárlókat jelentő orosz kliensek óhajait. Íme, miben lehet szaladgálni a hómentes Firenzei télben, és a locspocsos orosz didergésben (egy rendes orosz dzsipből kiszállva):

Maxim áttörése a Furlával kezdődött, a "Who is on next?" versenyt (a made in Italy hagyományos brandfejlesztő versenye: az AltaRoma és a Vogue Italy szervezi) megnyerte, és ennek eredményeként ő tervzhette a következő (2o1o-es tavaszi/nyári) Furla kollekciót Max Kibardin for Furla címen. Gyönyörű balerinacipők, saruk, magas talpú szandálok voltak, új szelek ide vagy oda, most is felvenném, ízelítő itt.

Most leplezzük le a szépfiút, 36 éves, és igazi sarmőr, Karl Lagerfeld mondása az orosz férfiakról sutba mehet, voilá:

Itt igen derűsen tekint a világba, hiszen nemrég (az őrült performerek, a Chicks On Speed után, a fenti bohókás, azaz posztfeminista punknak nevezett cipők ennek eredményei) szerződést kapott Bruno Magli kollekciójához.

"Fiatal, tehetséges, és remekül ismeri a piacot: ezért választottuk Max Kibardin-t. Biztos vagyok benne, hogy sikkesen, és kifinomultan fogalmazza újra a Bruno Magli márka hagyományos arculatát megtartva a ház hagyományos stílusát "- állítja Armin Mueller, a cég felelős képviselője.

Egy talány maradt számomra. Vajon rokona-e Vadim Kibardinnak (korábbi bejegyzés itt), a Kibardin Design alapító designerének, aki csupán két évvel idősebb nála, és ugyancsak Szibériából (egész pontosan annak Európához legközelebb eső területéről, Omszkból) repült Jekatyerinburgból Prágába, majdnem ugyanakkor, a kétezres évek derekán, mint (név?)rokona, Max. Még nem sikerült erre rájönnöm, de nem adom fel. A Kibargyin név egyébként igen elterjedt Oroszországban, Szibéria nyugati részén pedig egyáltalán nem meglepő hiszen, tatár eredetű. Akár véletlen is lehet a sok párhuzamos szál, de két zseni egy családban...

Max Kibardin saját oldala itt, és a cipők online megvásárolhatók itt. Végül egy videó Maxról és a cipőiről: