A francia főváros orosz divatsalátája új szereplővel gazdagodott, a dél-orosz krasznodari születésű Anasztaszia Romancova bájos személyében. Násztya nemzetközi kapcsolatokat tanult a jogász-közgazdász szülők nyomására, majd a nemszeretem moszkvai külügyes szakmai gyakorlat után szerencséje vot: nővére segítéségével bejutott az Artefakt ügynökséghez, ahol a divathét körüli szervezői munkák után, beütött a nagy lehetőség.
Az egyik tévécsatorna frissen induló divatműsorához keresett tanácsadást: és végül műsorvezetőt is talált magának Násztya személyében. A műsor igazi ugródeszka lett: Násztya fejestül merülhetett a divat világába, az ipar és az üzet kulcsembereivel ismerkedett meg, barátságokat kötött sok-sok tervezővel, és bevallása szerint minden showroomban járt.
Saját brandjét egy évnyi előkészülettel dobta piacra. Az á la russe: a régi orosz hagyományokra épít, túl akar lépni a nyugatmajmolós stíluson, 'eredeti', a saját gyökereket ismerő és tisztelő, de mégis modern formanyelv megteremtésére törekszik. A 2o1o-es első, ám rögtön nagyszabásúra sikeredett bemutató után, hamar jött a többi, és villámsebesen 2o12-ben már saját üzlettel rendelkezett a márka, ami határozottan a luxust képviselte. Násztya egyébként a Valódi Nő megteremtésére, törekszik: ruhái külsőleg formálják viselői természetes adottságait az általa elképzelt ideál felé: karcsú derék, gömbölyded formák... A test formálásán túl, a személyiség számára is utat enged: lágy színek, finom, sokszor szinte antik anyagok, semmi hivalkodás, vagy feltűnősködés, ami elterelhetné a figyelmet a kidolgozott részletekről. Násztya hisz a jólszabottság erejében, és a kfinomult megmunkálásban.
Az új kollekciót Párizsban mutatták be, most először. A ruhákat a paszternaki Lara ihlette, akit egyfajta mai Sznyegurocska-figuraként jelenített meg (Hópelyhecske, a Télapó kísérője). Az eseményre számos orosz celeb érkezett, ott volt például Mira Duma is legújabb színes bőrdzsekijében, elmaradhatatlan telefonjával, kistáskájával.
Az á la russe nemcsak női ruhakölteményeket: enteriőr-kellékeket, és gyerekruhákat, babákat is kínál. Az egész cári, romaniticizáló, kissé talán historizáló nosztalgia hangulatnak az haut-couture költeményeken túl vannak hordható, elegáns darabjai is.
Vajon hogy vannak ők az ugyancsak nosztalgia-tervező, ú.n. orosz stílust megteremtő Uljanával (Ulyana Sergeenko)?
Utolsó kommentek