Putyin szeret vezetni, s ez nem csak az országra, hanem az autókra is vonatkozik. Elnök létére viszonylag gyakran látjuk a volán mögött, a különös (bár még Brezsnyevétől messze elmaradó) gyűjtőszenvedélye pedig a hazai gyártású, elsősorban még szovjet autók iránti szerelméről tanúskodik.
Első hivatalos retró megjelenése 2005-re tehető, amikor is Novo-Ogarjevóban George Bush társaságában ült egy elefántcsont színű, 1956-os, meglehetősen átalakított Volga (GAZ) M-21-ben. Az autót nem csak restaurálták, hanem automata sebességváltót is szereltek bele, hogy Bush kedvében járjanak. Láthatólag sikerült.
Egy évvel később Putyin egy jó kis 1972-es Zaporozsecbe invitálta Busht, amit az akkori elnök kerek perec megtagadott. Az autó története meglehetősen érdekes, ugyanis Putyin édesanyja egy alkalommal visszajáró híján egy lottószelvényt kapott az ebédlőben, amivel aztán egy Zaporozsecet nyert a család. Ekkor Putyin még csak harmadéves hallgató volt Leningrádban. Eltekintve, hogy a család meglehetősen szerényen élt, az autót megtartották, s Putyin vette használatba.
Utolsó kommentek